Zullen we gelijk kennismaken? Plan een Sweet! call

Ben jij wel een beetje klaar met survival ondernemen?

Wil je niet alleen méér klanten, maar vooral meer LEUKE klanten? Samenwerken met en voor mensen waarvan je gewoon écht energie krijgt en die je supergoed kan helpen, omdat jij weet wat ze nodig hebben en wat JIJ te bieden hebt? 

Dan is deze gezellige gratis Challenge helemaal jou ding. 

Sweet! digital

Doe mee met de ! en word een kei in leuke klanten aantrekken!

5 dagen vol actie.
Geen getreuzel, geen gemuts.

We pakken je aanbod, marketing en sales aan en leren je langdurige klantrelaties opbouwen.

SEO STRATEGIE

Werkwijze

Kennismaking

We trappen af met een online kennismaking. We willen graag weten waar je nu staat met je bedrijf én op het gebied van SEO. Met deze inzichten als basis kunnen we samen werken aan een krachtige strategie die aansluit bij jouw unieke situatie. Onze combinatie van persoonlijke aandacht en kennis van zaken staat hierin centraal.

Analyse van de situatie

Voordat we de strategie aanscherpen, is het cruciaal om je startpositie te kennen. We analyseren je huidige rankings in Google, identificeren kansen en en bepalen waar verbetering mogelijk is.
Door de bestaande cijfers en data in te duiken hebben we een goede basis om jouw doelgroep beter te geven wat ze zoeken. 
Met deze heldere uitgangspositie kunnen we gerichter en efficiënter te werk gaan.

Zoekwoordenonderzoek

Essentieel voor een effectieve SEO-strategie is het begrijpen van het zoekgedrag van je doelgroep. Met grondig onderzoek identificeren we de meest relevante en waardevolle zoektermen voor jouw bedrijf. Hiermee leggen we de basis voor een doelgerichte en datagedreven aanpak.

Concurrentie onderzoek

Kennis is macht, zeker als het gaat om je concurrenten. We analyseren grondig wat jouw concurrenten doen op SEO-gebied. 

Door hun sterke punten en zwaktes in kaart te brengen, kunnen we jou voorzien van strategische aanbevelingen om je bedrijf een voorsprong te geven.

Nabespreking en advies voor de uitvoering

Na een diepgaande analyse volgt het moment van verheldering. In onze nabespreking delen we onze strategische aanbevelingen, gebaseerd op de bevindingen uit het rapport. We geven je de handvatten om de resultaten van jouw inspanningen te meten (KPI’s). We voorzien je van een helder en concreet actieplan, zodat jij of je interne team direct aan de slag kan. Hoewel de uitvoering in jullie handen ligt, zorgen wij ervoor dat je perfect voorbereid bent, volledig ondersteund door ons deskundige advies. 

 

Doelstellingen Bepalen

In deze stap richten we ons op wat jij zakelijk wilt bereiken. Van het vergroten van online zichtbaarheid tot het verbeteren van engagement met je doelgroep; we stellen gezamenlijk duidelijke en haalbare doelen, die passen bij jou en jouw bedrijf. 

Analyse Technische en On-page SEO

Een krachtige online aanwezigheid gaat verder dan alleen zichtbaarheid. Het fundament van je website moet solide zijn. In deze fase duiken we onder de motorkap van je site. We evalueren de technische aspecten en de kwaliteit van je content om te zorgen dat alles naadloos samenwerkt voor de beste gebruikerservaring en optimale zichtbaarheid in zoekmachines.

Contentanalyse

Een sterk bedrijf heeft content die resoneert en past bij haar identiteit. We nemen je bestaande content grondig onder de loep en beoordelen de relevantie en impact. Met gericht advies helpen we je om content te optimaliseren die niet alleen effectief de juiste doelgroep aanspreekt, maar ook naadloos aansluit bij jouw bedrijf.

Uitgebreid Rapport

Onze expertise in zoekmachineoptimalisatie komt tot uiting in elk aspect van dit rapport. Met een nauwkeurige en methodische aanpak ontrafelen we de complexiteiten van SEO voor jouw bedrijf. Wat je krijgt is een grondige analyse, doorspekt met inzichten die gebaseerd zijn op jarenlange ervaring in het veld. Dit rapport biedt niet alleen een helder overzicht van je huidige stand van zaken, maar schetst ook een pad voorwaarts, vol met gerichte aanbevelingen. 

SEO werkzaamheden uitbesteden

Het hebben van een doordachte strategie is één ding; het daadwerkelijk ten uitvoer brengen is een ander verhaal. Bij het verbeteren van jouw SEO moet je consequent te werk gaan. We bieden je alle handvatten om de strategie effectief uit te voeren. Echter, we begrijpen dat het geruststellend is om een ervaren SEO-expert aan het roer te hebben. Mocht je ervoor kiezen de uitvoering aan ons over te laten, dan zorgen wij ervoor dat elke stap van de strategie met precisie en vakmanschap wordt uitgevoerd, waardoor de kans op succes wordt gemaximaliseerd.

SEO STRATEGIE

Veelgestelde vragen

Hoe maken jullie een SEO strategie?
Sweet! Digital staat voor een superpersoonlijke aanpak. We leren graag jou en en jouw bedrijf goed kennen voor we je van een SEO Strategie voorzien die echt past bij je unieke situatie.

Daarom starten we altijd met een kennismaking via Zoom. Dit is een laagdrempelige manier om alles te bespreken wat we van elkaar verwachten.

De complete werkwijze vind je hier!

Wat valt er allemaal onder SEO?

SEO, ofwel Search Engine Optimization, is een ongelooflijk krachtig middel om je online zichtbaarheid te vergroten zonder direct te betalen voor advertenties. SEO is een lange termijn strategie.

Denk aan het als het perfectioneren van je online winkel of website zodat Google (en andere zoekmachines) het makkelijker vinden, én ze het ook nog eens leuk vinden om het aan hun gebruikers te tonen.

Onze vriend Google heeft constant updates en meer dan 200 rankingsfactoren, die niet allemaal bekend zijn, dus dit is zoekmachine optimalisatie in een notendop:

  1. Zoekwoordonderzoek: Dit is waar het allemaal begint. Ontdekken waar mensen op zoeken en hoe vaak. Zo kun je je content daarop afstemmen. Als je bijvoorbeeld houten speelgoed verkoopt, wil je weten welke gerelateerde termen mensen intypen in Google.
  2. On-page SEO: Zodra je die zoekwoorden hebt, wil je ze op de juiste plekken op je site hebben. Denk aan titels, meta-beschrijvingen, afbeeldingstags en natuurlijk in de inhoud zelf. Maar overdrijf niet; je wilt natuurlijk blijven klinken. Daarnaast heeft Google allemaal manieren om te herkennen dat jouw content niet van hoge kwaliteit heeft. Het resultaat… pagina 2 van Google of erger.
  3. Technische SEO: De achterkant van je website. Hierbij kun je denken aan zaken als de snelheid van je website, mobielvriendelijkheid, de structuur van je URL’s, en of Google je site makkelijk kan ‘lezen’ (crawlen).
  4. Contentcreatie: Google houdt van verse, relevante content. Landingspagina’s, blogs, video’s, infographics, noem maar op. Dit helpt niet alleen om beter gevonden te worden, maar ook om je bezoekers te informeren en te laten zien dat jij the place to be bent voor wat zij aan het zoeken zijn.
  5. Linkbuilding: Backlinks zijn als stemmen voor je website. Hoe meer kwalitatieve sites naar jou linken, hoe meer autoriteit je in de ogen van Google hebt.Maar let op: kwaliteit boven kwantiteit! De tijd dat je gewoon linkjes kon ruilen met alle moeders op het schoolplein is voorbij (al jaren ook 😛 )
  6. Lokale SEO: Heb je een fysieke winkel of bied je diensten aan in een bepaalde regio? Dan wil je goed zichtbaar zijn in lokale zoekopdrachten. Denk aan Google Bedrijfsprofiel, voorheen Google Mijn Bedrijf, en reviews.
  7. User Experience (UX) & Mobiele optimalisatie: Als je website niet gebruiksvriendelijk is of niet goed werkt op mobiele apparaten, dan haken bezoekers snel af. En Google merkt dat!
  8. Analyseren en aanpassen: SEO is geen eenmalige taak. Je moet constant je resultaten checken en bijsturen waar nodig. Tools zoals Google Analytics en Google Search Console zijn hier goud waard.

Het is de kunst om Google (en vooral je bezoekers) te laten zien dat jouw website de beste plek is voor de informatie of producten waar ze naar op zoek zijn. Investeer hierin, en je zult op de lange termijn zeker de vruchten plukken!

Wat kost een SEO strategie?

De kosten van een SEO-strategie variëren afhankelijk van diverse factoren zoals de omvang van je website, de complexiteit van je markt en je specifieke doelstellingen. We kijken naar je unieke behoeften en stellen op basis daarvan een prijs vast. Neem contact met ons op voor een kennismaking en een op maat gemaakte offerte.

Kan ik zelf SEO toepassen?

Natuurlijk kun je zelf beginnen met SEO zonder voorafgaande kennis of ervaring. Net zoals je als ondernemer waarschijnlijk veel dingen zelf hebt aangepakt toen je begon. Echter, zoals met veel zaken, zijn er een paar dingen om in gedachten te houden:

Leercurve: SEO is een vakgebied dat in het begin misschien overweldigend kan aanvoelen. Er zijn veel facetten aan en de regels (van Google) kunnen veranderen. Gelukkig geven we je bij de SEO strategie een actieplan om , zowel op korte en lange termijn resultaten te behalen.

Tijd: Afhankelijk van de competitie in jouw branche, kan het even duren voordat je de vruchten van je SEO-inspanningen plukt. Daarnaast kost het onderzoeken, implementeren en optimaliseren van SEO-strategieën ook veel tijd.

Mogelijke fouten: Zonder kennis kun je enkele klassieke SEO-blunders maken, zoals het over-optimaliseren van zoekwoorden (keyword stuffing) of het opbouwen van lage kwaliteit backlinks. Dit kan negatieve gevolgen hebben voor je rankings.

Tools: Er zijn bepaalde tools die je kunnen helpen bij SEO, zoals Google Analytics, Google Search Console, Moz, SEMrush, etc. Sommige zijn gratis, maar voor de meer geavanceerde functies van andere tools moet je betalen.

Basis is makkelijk: Veel van de basiselementen van SEO zijn vrij eenvoudig toe te passen. Denk aan het optimaliseren van paginatitels, het schrijven van duidelijke meta-beschrijvingen, en het produceren van kwalitatieve content.

Voortdurende verandering: SEO is een dynamisch veld. Wat vandaag werkt, werkt misschien niet over een jaar. Google voert regelmatig updates uit aan zijn algoritme.

Dus, is het mogelijk? Ja! Zeker met een door Sweet! Digitial gemaakte SEO strategie.
Is het makkelijk? Niet altijd. Maar als je bereid bent om te leren, te experimenteren en je aan te passen, dan kun je zeker stappen maken met DIY (Do It Yourself) SEO. Echter, als je op een gegeven moment merkt dat het te overweldigend wordt, of als je sneller resultaten wilt zien, kun je altijd overwegen om de SEO aan ons uit te besteden.

Kan ik de SEO ook aan jullie uitbesteden?

Jazeker! We bieden flexibele opties om aan jouw behoeften te voldoen. Je kunt ervoor kiezen om in het begin intensiever aan SEO te werken, zodat je sneller resultaten ziet. Na deze intensieve periode is het raadzaam om een bepaald aantal uren per maand te blijven investeren voor blijvend resultaat.

Over het algemeen adviseren we om minimaal 6 uur per maand te besteden voor een minimale periode van een half jaar.

Het is belangrijk om te begrijpen dat SEO tijd kost en dat de benodigde inspanning afhankelijk is van de grootte van je website, de branche en de concurrentie. Met de SEO strategie onder de arm kunnen we samen bekijken we wat de beste aanpak is voor jouw situatie.

Ik heb nog geen website. Kunnen jullie mij dan ook helpen?

Natuurlijk! Naast onze expertise in SEO bieden wij ook websitebouw aan. Of je nu net start met een online aanwezigheid of je huidige site een make-over wilt geven, wij staan voor je klaar. Door zowel het bouwen van de website als de SEO bij ons te houden, zorgen we ervoor dat je site vanaf het begin optimaal is ingericht voor zoekmachines. Een win-win situatie!